Onsdag

Dagen har varit lång men rolig. Först åkte jag till Leo och Seger . Sen hem och äta, och efter det drog jag till Soraya.

Leo
Började med Leo. Tog in honom i stallet och borstade länge. Han tyckte nog det var skönt med att komma in i det svalla stallet en stund. Sen sadla och och tränsa. Red i ca 40 min. Först bort mott skogen. Sen en väg in i en annan skog. Där inne klättrade vi en stund. Det tyckte han var ganska jobbigt. Sen ut mott en sommarstuga där vi trava. Sen sista sträkan i galopp hem. Han var väldigt nervös idag och hoppade runt mest hella tiden. Men på slutet lungna han ner sig.

Seger
Fick låna Seger sen också, då jag ändå inte hade något annat att göra. Han hade slängt av sig grimman och huvan i hagen. Så fick leta väldigt länge tills jag hittade den mitt i hagen. Sen till stallet och borsta. Tog samma runda med honom som med Leo. Han var lika lungn som vanligt. Men han skrittade på riktigt fort. I traven så blev han väldigt pigg och försökte fatta galopp hela tiden. Sen fick han också galoppera lite, då blev han väldigt glad.

Soraya
Sen var det Sorayas tur. Kom ditt och Soraya kom i snabb skritt fram och ville mysa. Så vi stod ett tag och gosade bara. Sen borsta och fixa. Red barbacka ut i skogen. Hade med mig en katt som hoppade efter oss hela tiden. Soraya var en fegis idag. Allt var läskigt vid sommar stugorna. Travade lite på grusvägen. Sen red jag tillbaka och red typ 15 min i hagen. Hon var lika sjukt fin idag som i föregår. Specielt i traven. Jätte roligt var det.


Kommentarer på Onsdag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: